10 lat temu

Fotorealistyczna grafika uzyskana w Unreal Engine 4


Dla kogoś, kto nie interesuje się grafiką komputerową, powyższy filmik może nie zrobić większego wrażenia, bo przecież hollywoodzkie efekty są dużo bardziej spektakularne – tym osobom śpieszę z wyjaśnieniem, że tak, jest to prawda, można osiągnąć znacznie lepszą grafikę. Różnica jednak polega na tym, że w tych produkcjach wygenerowanie poszczególnej klatki filmu zajmuje długi okres czasu, nawet kilka godzin – nazywamy taką grafikę pre-renderowaną. Tutaj natomiast mamy wszystko liczone w czasie rzeczywistym! Każdy więc może swobodnie pochodzić po owym mieszkaniu – naturalnie wymaga to odpowiednio mocnego komputera.

Autorem tej demonstracji jest Dereau Benoit i na jego stronie można sobie ją ściągnąć, a następnie uruchomić i pozwiedzać [w chwili publikowania tego artykułu autor chwilowo zdjął plik celem poprawienia kilku błędów]. Jest ona oparta na silniku Unreal Engine 4, który już w tym roku może być użyty w pierwszych grach.

unrealparis01 unrealparis02 unrealparis03 unrealparis04 unrealparis05

Dla porównania przykład pre-renderingu sprzed 20 lat – intro do gry Warcraft II: Tides of Darkness:

Przeszliśmy daleką drogę…